Wat zijn de voordelen van een koolhydraatarm weekmenu?

Een koolhydraatarm dieet heeft veel effect als je wil gaan afvallen. Minder koolhydraten eten, dat is de strekking achter dit dieet. Maar hoe doe je dat? Want koolhydraten komen veelvuldig voor in onze voeding? Er zijn weinig producten waar geen of nauwelijks koolhydraten inzitten.

Een koolhydraatarm dieet weekmenu kan je aardig op weg helpen om volgens dit dieet te gaan eten en drinken. Wat zijn de voordelen van zo’n dieetschema? Je leest het antwoord op die vraag in dit artikel.

 

KoolhydratenWat is een koolhydraatarm dieet?

Om te snappen wat een koolhydraatarm weekmenu voor je kan opleveren, is het zaak om te begrijpen wat nu precies een koolhydraatarm dieet is.

Wie een koolhydraatarm dieet volgt heeft ervoor gekozen om te gaan afvallen door minder koolhydraten te eten. Koolhydraten zitten veel (overbodig veel) in voeding. Het zijn suikers, of liever: koolhydraten worden als glucose opgeslagen in je lichaam.

Op zich is dat niet erg. Snelle koolhydraten verbranden immers erg snel en leveren veel energie aan je lichaam, waardoor je door de dag heen optimaal kan presteren.

Echter, teveel koolhydraten kunnen nu eenmaal niet dor het lichaam verwerkt worden. Dat betekent dat je lichaam ze ergens op moet slaan. De suikers worden dan omgezet in vet en in je vetreserves opgeslagen.

Je komt aan.

Door minder koolhydraten te eten, kun je dus afvallen (of in ieder geval minder aankomen). Dat is wat een koolhydraatarm dieet voor je wil doen: zorgen dat je afvalt door te letten op voeding.

 

Een koolhydraatarm weekmenu

Een koolhydraatarm weekmenu is zonder al teveel moeite samen te stellen. Het is vooral zaak om op zoek te gaan naar koolhydraatarme producten en lijsten met koolhydraatarme recepten. Daar zijn er op internet talloze van te vinden.

De kenmerken van een koolhydraatarm weekmenu zijn als volgt:

  • Er zitten weinig koolhydraten in de recepten die je deze week zal mogen maken;
  • Het gehalte aan eiwitten zal een stuk hoger liggen dan je gewend bent;
  • Er is veel sprake van vlees en gevogelte, hier en daar vis (zoals tonijn en zalm), want die zijn koolhydraatarm en zitten boordevol proteïnen;
  • Zuivelproducten zijn vooral mager;
  • Je ontdekt groenten, noten en zaden die je anders niet snel zou eten.

Wie nu bang is dat een koolhydraatarm weekmenu veel moeite kost om te volgen, zit er erg naast. Een koolhydraatarm dieet is juist bekend vanwege de eenvoud waarmee ze te volgen is. Een koolhydraatarm dieet is makkelijk en snel, omdat je alle ingrediënten gewoon in de winkel kunt halen. Je hoeft een koolhydraatarm dieet dan ook niet volgens een vast programma te volgen (al kan dat natuurlijk wel).

Koolhydraatarm dieet weekmenu volgen

Wat zijn de voordelen van een koolhydraatarm weekmenu?

Een koolhydraatarm weekmenu volgen heeft veel voordelen. Hieronder worden ze voor je opgesomd:

  • Een koolhydraatarm weekmenu voorziet in voeding voor een koolhydraatarm dieet, wat betekent dat je hiervan af zal vallen;
  • Een koolhydraatarm weekmenu is makkelijk te volgen en vol te houden;
  • Er zijn veel recepten die passen binnen een koolhydraatarm weekmenu;
  • Wie met een dieetschema afvalt zal niet alleen afvallen, maar ook een stuk lekkerder in zijn of haar vel komen te zitten;
  • Mensen die met een dergelijk weekmenu afvallen, leren aan hoe ze gezonder kunnen gaan eten;
  • Daarmee is de kans op jojo-en minimaal (eenmaal verloren kilo’s blijven voor altijd verloren, zolang je gezond blijft eten).

Met name het gevoel dat je krijgt door het volgen van een weekmenu op koolhydraten, maakt het zo populair om met dit dieet af te vallen. Mensen die het volgen ervaren heel snel resultaat en dat resultaat is ook blijvend.

 

Conclusie

Een koolhydraatarm leven, zie je het zitten? Grote kans van wel na het lezen van dit artikel. Afvallen met een weekschema waarbij je let op een beperkte inname van koolhydraten, zorgt namelijk voor snel gewichtsverlies en blijvend gewichtsverlies. Vet verbranden zal een stuk meer vanzelf gaan, je komt daarbij ook nog eens lekkerder in je vel te zitten. De ervaring leert dat mensen die succes ervaren in het afvallen eerder door zullen zetten en dus ook sneller op hun streefgewicht zijn. Een weekmenu kan je houvast bieden om op te starten met een dergelijk dieet, maar maakt het ook eenvoudig om het na een tijdje in je eentje te proberen.

 

december 4, 2015

Nog meer eiwitdieet met een eiwitdieet schema

Dat een eiwitdieet schema erg geliefd is, mag wel blijken uit het feit dat er veel mails binnen zijn gekomen over onze vorige post over het eiwitdieet. Om die reden kijken we nog even verder naar wat dit dieet precies inhoudt.

 

Korte samenvatting: wat is het eiwitdieet?

Voor wie het vorige bericht gemist heeft, even kort een samenvatting. Wat is het eiwitdieet? Het eiwitdieet is een dieet waarbij je probeert meer eiwitten te eten. Eiwitten werken positief in je lichaam, want ze verbranden vanzelf vet. Daarbij breken ze geen spiermassa af, wat veel andere diëten wel tot gevolg hebben, maar ze bouwen juist spiermassa op.

Je valt op twee manieren af met een eiwitdieet: enerzijds doordat je spieren aanmaakt en spieren zelf bekend staan als echte vetkillers. Anderzijds doordat eiwitten moeilijk verteerbaar zijn en dus veel energie vergen.

 

Eiwitrijke recepten

De beste manier om met een eiwitdieet aan de haal te gaan is door het nuttigen van eiwitrijke recepten. Die zijn er volop. Producten waar veel eiwitten inzitten zijn bijvoorbeeld vis, vlees en noten en zaden. Ook bepaalde groenten en fruit passen prima binnen de eiwitrijke voedingsstijl.

Je kunt eiwitrijke recepten makkelijk op internet vinden. Wie wil kan dus vandaag nog aan de slag met het volgen van een eiwitdieet. Het is immers vooral een kwestie van eiwitrijk koken en eten. Wie meer inspiratie nodig heeft, lees nog even verder.

 

Een eiwitdieet schema

Er is veel vraag naar een eiwitdieet schema, oftewel een voedingsschema van hoeveel eiwitten je op een dag zou moeten eten om op een gezonde wijze af te vallen. Er zijn twee vormen van eiwitdieet schema’s te verkrijgen, namelijk:

  1. Het schema waarmee je eiwitten eet met als doel om aan te komen in spiermassa. Deze schema’s zijn erg geliefd onder sporters en bodybuilders, die bezig zijn aan hun lichaam te werken.
  2. Een schema waarin je kunt lezen hoeveel eiwitten je moet eten om af te vallen. Een eiwitdieet schema is op die manier meer een dieetvorm.

Onze lezers hebben vooral baat bij een schema waarmee ze kunnen zien hoeveel ze af kunnen vallen. Een dergelijk eiwitdieet schema vind je hieronder (BRON: Slank met Linda.nl).

Eiwitdieet schema fase 1

Eiwitdieet schema fase 2

Je ziet dat het schema uit twee delen bestaat, de Quickstart Fase en de Gemengde Fase. In totaal ben je met beide plannen twee weken bezig, dus een maand in totaal. In die maand zou je, met een goed eiwitdieet, al snel een kilo of tien moeten kunnen zijn verloren.

De dieet schema’s geven je inzicht in wat je moet eten als ontbijt, lunch en diner en twee tussendoortjes. De ingrediënten zijn allemaal betrouwbaar en zitten vol met eiwitten. Je weet met dit schema dus precies hoe je op een goede manier af kan vallen met een eiwitdieet.

 

Hoe werkt het eiwitdieet?

Je lichaam heeft even de tijd nodig om te wennen aan de toenemende hoeveelheid eiwitten. Het is dan ook raadzaam om een schema goed te volgen en niet overdreven veel eiwitten te gaan eten. Dat zal niet schadelijk zijn, maar het kan wel zijn dat je er zelf aan moet wennen. Met het doel om veel af te kunnen vallen en het dus ook een tijdje vol te kunnen houden, is het zeker raadzaam om het eiwitdieet schema zeker een week of twee de kans te geven. In dat geval ben je al door een deel van het eiwitdieet schema 1 heen en heb je alleen 2 nog te gaan.

Om ervoor te zorgen dat de verloren kilo’s er goed afblijven, is het vervolgens zaak om te zorgen dat je balans vindt. Balans vind je door net zo te blijven eten als tijdens het afvallen: dat betekent dus veel eiwitten.

Je ontkomt er in principe niet aan om op zoek te gaan naar eiwitrijke producten en recepten. Er zijn er gelukkig heel veel te vinden.

 

Succesvol afvallen met het eiwitdieet

Je staat op het punt om succesvol af te gaan vallen met een eiwitdieet. Deze twee schema’s zijn daarbij je eerste punt. Maar wil je meer weten? Dan kan het wellicht goed zijn om je te verdiepen in een eiwitdieet dat zich al bewezen heeft, zoals het eerder beschreven dieet van dokter Pierre Dukan.

september 11, 2015